Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
(16)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
(1)
Autor
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Chrzan-Dętkoś Magdalena
(1)
Domagała Aneta
(1)
Dziak Artur (1933- )
(1)
Jessen Lynn Lillard
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kuczkowski Jerzy
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Markowska Dorota
(1)
McWilliams Nancy
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Milewski Stanisław
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Odowska -Szlachcic Bożena
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Platt Geoff (1955- )
(1)
Roberts Jacqueline
(1)
Straßmeier Walter (1938- )
(1)
Sørensen Patricia
(1)
Teitelbaum Osnat
(1)
Teitelbaum Philip
(1)
Voss Angie
(1)
Williams Katrina (pediatra)
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Zielińska Monika (1972- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Rodzice
(5)
Nauczyciele
(3)
Logopedzi
(2)
Terapeuci pedagogiczni
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Integracja sensoryczna
(4)
Wychowanie
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Autyzm
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Logopedia
(2)
Metoda Montessori
(2)
Niemowlę
(2)
Samodzielność
(2)
Agresywność
(1)
Choroby układu nerwowego
(1)
Dyspraksja
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Higiena
(1)
Kinezyterapia
(1)
Kształcenie
(1)
Leczenie
(1)
Mowa
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Niedosłuch
(1)
Odruchy
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rozwój dziecka
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Słuch
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia psychodynamiczna
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wcześniak
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Wzrok
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia rozwoju dziecka
(1)
Zaburzenia widzenia
(1)
Zachowanie
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zmysły
(1)
Żłobki
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(7)
Podręcznik
(2)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(4)
Językoznawstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Montessori : from the start" 2003.
Bibliografia na stronach 285-286. Indeks.
Znaczący i potrzebny wkład w wiedzę o wczesnym dzieciństwie – książka pełna życiowych przykładów, obfitująca w rozsądne uwagi oparte na doświadczeniu, praktyczna i przydatna. [...] Lektura obowiązkowa dla przyszłych rodziców, opiekunów i niań. Virginia McHugh Goodwin, dyrektor wykonawcza Association Montessori International, USA Rodzice zachwycają się korzyściami, jakie czerpią ich dzieci z edukacji Montessori, a współczesne badania potwierdzają odkrycia włoskiej lekarki. A co jeśli chcesz stworzyć dziecku warunki rozwoju oparte na myśli Marii Montessori już od samych narodzin? Czy istnieje metoda Montessori dla niemowląt? Co mogą zrobić rodzice, aby pomóc swoim dzieciom w zadaniu samotworzenia od pierwszych miesięcy życia? Niniejsza książka zawiera odpowiedzi na te i wiele innych pytań. Paula Polk Lillard i Lynn Lillard Jessen wykorzystały teorię Marii Montessori na temat wychowywania najmłodszych, aby przedstawić pełny program przeznaczony dla dzieci do trzeciego roku życia, uwzględniający wyposażenie i narzędzia, które Montessori obmyśliła dla niemowląt: od projektu sypialni, przez odpowiedniego rozmiaru stolik i krzesełko, dietę i przygotowanie posiłków, po ubrania i ruch. Autorki dają wskazówki, jak stworzyć piękne i funkcjonalne otoczenie, które ułatwi dziecku koncentrację uwagi. Biorąc pod uwagę okresy wrażliwe, omawiają pojęcia i czynności, takie jak ubieranie się, przygotowywanie jedzenia oraz nauka korzystania z toalety. Wypełniona życiowymi przykładami i zachętami, napisana jasno i przejrzyście, książka Montessori od początku stanowi praktyczny i przydatny poradnik, jak wychować spokojne, mądre i pewne siebie dzieci. [z okładki]
SPIS TREŚCI: Oś czasu przedstawiająca rozwój dziecka ; Człowiek w pełni ; Powitanie noworodka ; Odkrywanie świata ; Dłoń i mózg ; Od raczkowania do koordynacji ; Praktyczne życie ; Higiena osobista ; Język i inteligencja ; Rozwój woli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 83-88.
Publikacja ta omawia istotne i aktualnie żywo dyskutowane w środowisku terapeutów i pedagogów zagadnienia związane z nabywaniem i rozwojem kompetencji samoobsługowych u dzieci w pierwszych trzech latach życia. Książka zawiera praktyczne porady, jak wspomagać rozwój najmłodszych w nauce samoobsługi, przykłady zabaw i ćwiczeń, zalecenia dotyczące diagnozowania rozwoju psychoruchowego dzieci oraz bardzo przydatne arkusze służące do oceny kompetencji w zakresie samoobsługi dzieci dwu- i trzyletnich. Książka z pewnością będzie doskonałą pomocą dla rodziców dbających o prawidłowy rozwój swoich pociech. Powinna też znaleźć się w podręcznej bibliotece pedagogów, terapeutów oraz studentów kierunków pedagogicznych.
SPIS TREŚCI: 1. Rozwój dziecka od urodzenia do końca trzeciego roku życia: 1.1. Podstawowe pojęcia związane z rozwojem małych dzieci, 1.2. Charakterystyka rozwoju psychoruchowego dziecka w pierwszych trzech latach życia (Odruchy, Motoryka duża i mała, Rozwój społeczno-emocjonalny, Rozwój poznawczy, Percepcja, myślenie i uwaga, Komunikacja), 1.3. Chatrakterystyka rozwoju psychoruchowego dziecka w pierwszych trzech latach życia - ujęcie tabelaryczne. 2. Kompetencje w zakresie samoobsługi dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym. 3. Zasady sprzyjające nabywaniu kompetencji samoobsługowych i bariery stojące na drodze rozwoju małego dziecka w tym zakresie 4. Wspomaganie rozwoju małych dzieci w nauce samoobsługi. Zabawy i ćwiczenia wspierające dwu- i trzylatki w nauce samoobsługi oraz podstawowe zasady pracy z małymi dziećmi: 1. Korzystanie z toalety, 2. Ubieranie isę i rozbieranie, 3. Mycie rąk, twarzy i całego ciała, 4. Mycie zębów, 5. Inne czynności higieniczne, 6. Spożywanie posiłków i picie, 7. Porządkowanie, 8. Dobre maniery.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Bibliografia na stronach 221-224.
Niniejsza książka ma charakter podręcznikowy i jest adresowana do pedagogów specjalnych i specjalistów terapii pedagogicznej, terapeutów SI, psychologów, logopedów, studentów kierunków pedagogicznych oraz rodziców dzieci z trudnościami w uczeniu się. Autorki dokonały przeglądu najnowszych metod diagnostyczno-terapeutycznych, które można z powodzeniem stosować w terapii dzieci z warunkowanymi przez zaburzenia funkcji wzrokowych i słuchowych problemami w czytaniu i pisaniu. Zastosowane podstawy metodologii oparte są m.in. na założeniach teorii integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Behawioryzm dla Nauczycieli)
Bibliogr. s. 141-[166].
Książka wnosi wiedzę i wskazania praktyczne do zajmowania się dziećmi z zaburzeniami zachowania, a ponadto wskazuje, że opisane procedury postępowania terapeutycznego są w zasadzie skuteczne niezależnie od rodzaju zaburzenia […], dostarcza nauczycielom, pedagogom specjalnym i rodzicom wiedzy teoretycznej oraz konkretnego narzędzia do skutecznego przeciwdziałania trudnym zachowaniom dzieci w domu i w szkole. [Z recenzji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
W ostatnich latach pojawiło się wiele badań na temat autyzmu i jego prawdopodobnych przyczyn oraz różnych interwencji terapeutycznych. Jednak rodzice, którzy dowiadują się o autyzmie dziecka, często mają problem, by odnaleźć się w ogromie wiedzy, i skarżą się, że trudno im dotrzeć do aktualnych i wiarygodnych źródeł informacji. Autorki książki rzeczowo odpowiadają na pytania, z którymi zetknęły się podczas wieloletniej pracy z osobami z autyzmem i ich rodzinami. W przystępny sposób omawiają diagnozę oraz zachowania, które mogą się pojawić na kolejnych etapach rozwojowych, a także przedstawiają najskuteczniejsze sposoby radzenia sobie z problemami. [Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019]
SPIS TREŚCI: 1. Natura autyzmu ; 2. Poznajemy kilka osób z autyzmem ; 3. Ocena i diagnoza ; 4. Dbanie o siebie ; 5. Okres poniemowlęcy i przedszkolny ; 6. Problemy w okresie przedszkolnym ; 7. Szkoła podstawowa ; 8. Problemy w szkole podstawowej ; 9. Szkoła ponadpodstawowa ; 10. Rozumienie nowych informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach109-113.
SPIS TREŚCI: I. Założenia programu ; II. Charakterystyka zmysłów i układów ; III. Zaburzenia integracji sensorycznej ; IV. Stymulacja zmysłów - propozycje ćwiczeń i zabaw: 1. Układ przedsionkowy ; 2. Układ dotykowy ; 3. Dyspraksja rozwojowa (planowanie motoryczne), 4. Reakcje odruchowe ; 5. Układ słuchowy ; 6. Zmysł wzroku ; 7. Zmysł powonienia ; 8. Zmysł smaku
"Uczę się poprzez ruch" to bogaty w ćwiczenia i zabawy terapeutyczne program mający na celu poprawę funkcjonowania dziecka w obszarze funkcji ruchowych oraz percepcji. Stymulacja procesów sensomotorycznych została przedstawiona tu zgodnie z założeniami teorii integracji sensorycznej (SI) i dodatkowo przyczynia się do usprawniania procesów poznawczych. Zaproponowane przez autorki zadania dają nauczycielowi czy terapeucie swobodę wyboru i umożliwiają dostosowanie się do potrzeb każdego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 360-383. Indeksy.
Autorka, reprezentantka podejścia psychodynamicznego, pisze o wielu sprawach związanych z prowadzeniem terapii, wskazując te, które bez względu na to, jakie się wyznaje teorie, są najistotniejsze: nawiązanie empatycznej relacji z klientem, zrozumienie mechanizmów procesu terapeutycznego, w tym oporu czy przeniesienia, ustalenie przymierza terapeutycznego oraz wyznaczenia granic. Nancy McWilliams pokazuje nie tylko, jak pracować z klientem, ale też jak współpracować z superwizorem i chronić się przed niebezpieczeństwami związanymi z tym zawodem. Fascynująca i przystępna pozycja, którą chętnie powitają zarówno początkujący terapeuci psychoanalityczni, jak i doświadczeni terapeuci reprezentujący wiele różnych orientacji. Idealna jako podręcznik w ramach kursów psychologii klinicznej, terapii, poradnictwa, psychiatrii, pracy socjalnej i pielęgniarstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Profesor Ewa Pisula poleca
Autorzy poświęcili prawie dwadzieścia lat pracy, aby poprzez analizę rozwoju motorycznego dziecka na wczesnych etapach życia stworzyć metody wykrywania sygnałów ewentualnego autyzmu i zespołu Aspergera. Obserwując u prawidłowo rozwijających się dzieci takie zachowania, jak: przewracanie się z pleców na brzuch, siadanie, raczkowanie i chodzenie, a następnie porównując je z zachowaniem dzieci, u których potem zdiagnozowano autyzm, badacze dokładnie wskazali wzorce ruchowe będące symptomami autyzmu i zespołu Aspergera. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Biblioteka główna. Wyp. dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Zachowanie dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego nierzadko dziwi, a nawet niepokoi ich bliskich. W tej przystępnie napisanej książce terapeutka Angie Voss podpowiada, jak poradzić sobie z konkretnymi objawami - sygnałami sensorycznymi wysyłanymi przez dziecko. Omówienie każdego sygnału składa się z dwóch części: krótkiego wyjaśnienia przyczyn nietypowego zachowania oraz szczegółowych wskazówek dla rodziców. Dzięki poradom czytelnicy mogą się szybko dowiedzieć, jak dostosować informacje sensoryczne docierające do dziecka - i kiedy należy to zrobić. Na końcu książki omówiono podstawowe zagadnienia dotyczące integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna. Wyp. dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej